Home

Voor een vleeseter lijkt vegetarisch eten extreem, voor een vegetarier lijkt  veganisme extreem, een veganist denkt dit over een raw foodie en een raw foodie denkt dit over een fruitarier.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen ik vegetarier was, ik ook niet snapte waarom iemand ook geen zuivel, eieren en honing meer at. Inmiddels weet ik hoeveel dierenleed er bij mijn plakje kaas komt kijken en sindsdien streefde ik steeds meer naar 100% plantaardig. Inmiddels is het totaal geen probleem meer om in de supermarkt vegan producten te kopen. Het voelt heel goed om op deze manier niet bij te dragen aan al het dierenleed.
Nu ik veganistisch eet, is de stap naar raw food niet eens zo groot meer. Ik vind het interessant om erover te lezen en filmpjes te kijken op you tube over raw food. Ik streef niet naar 100% raw food, maar ik ben er zeker wel van overtuigd dat meer echt natuurlijke producten, veel gezonder is. Ik probeer dan ook steeds meer alleen ‘whole food’ te eten, dus groente, fruit, noten, zaden, peulvruchten en granen. Naast dat dit gezonder is, is er ook veel minder productie aan te pas gekomen, dus veel ‘natuurlijker’ en minder slecht voor de aarde. De laatste tijd ontbijt ik veelal met een groene smoothie of vers fruit. Het is even wennen, maar het is erg lekker om de dag te beginnen met een smoothie van bananen, spinazie en appel! Of een bakje met verse mango en kiwi. Dan ‘s middags een salade en twee van de drie maaltijden zijn al raw! Ik merk echt dat ik veel meer energie heb als ik ‘whole foods’ eet en geen dingen als tarwe/spelt met gluten, suiker, cafeine en andere producten i.p.v. echt eten.
En het leuke is, ik kom steeds meer lekkere recepten tegen die gemaakt zijn van ‘whole foods’!

Wat dacht je van deze ‘cupcake’ koekjes?
2013-04-15 11.17.09 2013-04-15 11.19.23

Ik maakte ze door 400 gram rozijnen te blenden met 100 gram kokosrasp en een handje medjadoel dadels. Toen dit een plakkerig deeg was, heb ik 1/2 van het deeg in cupcake vormpjes gedaan. Vervolgens deed ik een klein deel van het overige deeg nogmaals in de blender, samen met 1 rijpe banaan en 4 eetlepels tahin. Dit werd een plakkerig banaan-tahin mengsel en dit heb ik verdeeld over de deegvormpjes.
Als laatste heb ik door het overige deeg nog 2 eetlepels boekweit gedaan, voor een crunchy bite. Verdeel dit deeg over de cupcakes en zet ongeveer een half uur in de vriezer. En erna heb je lekkere en een stuk gezondere koekjes! Zonder gluten, suiker en zuivel.

Leave a Reply

