Home

Eerst had ik alleen twee cavia’s, gezellig beestjes en ze zijn blij met wat sla, witlof en paprika. Nu ik een hondje heb, vind ik het best lastig wat ik hem te eten moet geven. De eerste dag kocht ik een zak ‘Prins’ brokken. Ik stond in de dierenwinkel en wist niet wat ik moest kopen en dit leek een goed merk. Op internet zak ik een hondenbrokken-vergelijkingssite en hieruit bleek dat ‘Prins’ brokken zijn gemaakt van bio-industrie vlees. Dat wil ik dus niet.

2013-04-15 10.48.06Vandaag kocht ik een zak Yarrah hondenbrokken. Een zak van 7 kg voor 11,95. Dit voer is biologisch en dus gemaakt van biologisch vlees. Ondanks dat het dan alsnog vlees is, het is tenminste wel biologisch. Nu zag ik van ditzelfde merk ook vegan hondenbrokken! Een zelfde zak voor 14,95.

Bij mensen ben ik ervan overtuigd dat 100% plantaardig gezonder is en dat dit ook is hoe het ‘bedoeld’ is. Een mens is van alle kanten geen carnivoor, een hond daarintegen wel. Vanuit dat oogpunt vind ik dat ik mijn hondje dus gewoon vlees moet voeren. Aan de andere kant; ik wil niet meedoen aan het dierenleed en als een hondje ook gezond kan zijn op vegan voer; waarom dan niet?

Leave a Reply

