Home

2013-04-13 12.29.52

In de vensterbank ben ik begonnen met het planten van wat plantjes. De tuinkers is al opgekomen en verder heb ik nog pluksla, pompoen, courgette, tomaatjes en paprika. Hopelijk gaan deze snel groeien en kan ik ze planten in de tuin. Het lijkt me superleuk om in de zomer wat groente en fruit uit eigen tuin te kunnen eten. Helemaal bio en een stuk goedkoper!
Tuinkerszaadjes zijn goedkoop te krijgen in tuinwinkels en heel makkelijk te zaaien. Ik gebruikte er een speciaal bakje voor die bedoeld is voor het kiemen van bijv. alfalfa, maar het kan ook in een bakje met wat watten of aarde.

2013-04-15 11.22.49

Ook ben ik begonnen met het kiemen van bonen. Kiemen zijn heel gezond en het is heel makkelijk om te doen!
Ik deed een laagje adzuki bonen in een pot en ik heb ze eerste een nacht laten weken in en laag water (water tot boven de bonen), met een theedoek erover. Vervolgens heb ik ze uit laten lekken in een vergiet en weer terug gedaan in de pot (weer met theedoek erover). Dit heb ik iedere ochtend en avond gedaan; even gewassen, uitgelekt in een vergiet en weer terug gedaan in de pot met de theedoek erover. Langzamerhand begonnen de bonen te kiemen en nu zijn bijna alle bonen gekiemd en klaar om gegeten te worden, bijvoorbeeld door een salade.

Leave a Reply

